سختی گیر تبریز، تصفیه گستر پینار فروش سختی گیر آب

سختی گیر رزینی چیست؟

سختی گیر رزینی شامل یک پکیج متشکل از مخزن استوانه ای شکل از جنس فلز یا فایبر گلاس (FRP) با شیر چند راهه و مخزن آب و نمک جهت احیا رزین می باشد. شیر در سختی گیر های رزینی می تواند از نوع دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک باشد. سختی گیر های رزینی بر اساس جایگزینی یون های کلسیم و منیزیم موجود در آب سخت با یون های سدیم موجود در رزین عمل می کنند. برای عملکرد بهتر و کارایی مجدد باید به طور متناوب این رزین ها احیا شوند. برای این کار از طریق عبور دادن آب و نمک از روی رزین صورت می گیرد. با مقاله سختی گیر تبریز و خرید سختی گیر همراه باشید.

تصفیه گستر پینار پیشتاز در ارائه انواع سختی گیر در شمال الغرب کشور

دستگاه سختی گیر رزینی معمولا دارای یک دریچه در بالا جهت وارد کردن مواد و یک دریچه در کنار جهت بازدید و سرویس می باشد. آب از بالا وارد دستگاه شده و با عبور از روی مواد رزینی عبور کرده و نهایتا توسط آب جمع کن های نصب شده به سمت شیر سلوولو منتقل می گردد.

ویژگی سختی گیر رزینی
  • جنس بدنه سختی گیر از فلز یا استیل و یا فایبرگلاس می باشد
  • رزین کاتیونی و رزین آنیونی
  • مجهز به شیر سلوولو اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک جهت Back Wash
  • حداقل فشار کاری در سختی گیر 2 اتمسفر و حداکثر 5 اتمسفر
  • دارای دریچه منهول برای بازید
  • دارای مخزن آب نمک از جنس پلی اتیلن
  • یک لایه سنگ سیلیس و یک لایه رزین
  • لوله ها و رایزر ها از جنس گالوانیزه یا PVC

جهت مشاوره رایگان با تیم پینار در تماس باشید

آب سخت نوعی آب است که حاوی مواد معدنی محلول مانند کلسیم و منیزیم در غلظت های بالاتر از آب نرم است. سختی منبع آب در مقیاس آلمانی (°dH) اندازه گیری می شود. با مقاله سختی گیر تبریز همراه باشید.

انواع سخت تصفیه گروهی از تکنیک‌ها هستند که برای نرم کردن آب سخت با حذف مواد معدنی محلول در آن استفاده می‌شوند. رایج ترین روش جوشاندن آن است که با توجه به نقطه جوش، برخی یا همه مواد معدنی را حذف می کند. تکنیک های دیگر عبارتند از اسمز معکوس، تبادل یونی و الکترودیالیز.

در این مقاله در مورد انواع سخت تصفیه آب و فواید آن صحبت خواهیم کرد.

دو نوع آب سخت وجود دارد: کربنات کلسیم و سولفات منیزیم. کربنات کلسیم معمولاً در مناطقی با سنگ آهک و سولفات منیزیم معمولاً در مناطقی با سنگ های آتشفشانی یافت می شود.

سختی با مقدار مواد معدنی حل شده در آب مانند کلسیم، منیزیم و آهن تعیین می شود.

برخی از افراد ممکن است نتوانند آب سخت بنوشند زیرا می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند سنگ کلیه یا حتی بیماری های قلبی عروقی شود.

آب سخت نوعی آب است که حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و آهن است. اغلب در مناطقی با سطوح بالای سنگ آهک یا گچ در خاک یافت می شود. آب سخت می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند از جمله:

  • – ایجاد لکه بر روی سطح صابون
  • – ایجاد مواد معدنی در لوله ها و لوازم خانگی
  • – ایجاد سوزش و خشکی پوست

دو نوع سختی آب وجود دارد: موقت و دائمی.

سختی موقت آب ناشی از کلسیم و منیزیم محلول در آب است. این نوع سختی زمانی از بین می رود که منبع کلسیم یا منیزیم از بین برود، مثلاً وقتی فردی حمام می کند.

سختی دائمی آب ناشی از کلسیم و منیزیم محلول در آب است. این نوع سختی تا زمانی که یک منبع خارجی کلسیم یا منیزیم وجود داشته باشد از بین نمی رود، مثلاً وقتی فردی شیر می نوشد.

سختی آب

سختی آب با مقدار مواد معدنی محلول مانند کلسیم و منیزیم تعیین می شود.

آب سخت: آب سخت به دلیل سطوح بالای کلسیم و منیزیم در آب ایجاد می شود. می تواند منجر به ایجاد کف صابون روی ظروف یا گرفتگی لوله کشی شود.

آب نرم: آب نرم به دلیل سطوح پایین کلسیم و منیزیم در آب ایجاد می شود.

مقیاس اندازه گیری سختی آب

مقیاس اندازه گیری سختی آب، میزان یون های کلسیم و منیزیم در آب است. سه نوع سختی وجود دارد: نرم، متوسط و سخت. آب نرم حاوی کمتر از 10 میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم، آب متوسط 10-60 میلی گرم در لیتر و آب سخت بیش از 60 میلی گرم در لیتر است.

آب نرم برای افرادی با پوست حساس و کسانی که می خواهند از تجمع کف صابون روی ظروف خود جلوگیری کنند، بهترین است. همچنین به مرطوب نگه داشتن پوست شما کمک می کند زیرا مانند آب های سخت تر پوست شما را خشک نمی کند. آب متوسط یا سفت برای کسانی که می خواهند صابون کمتری استفاده کنند بهتر است زیرا شستشوی باقی مانده صابون روی ظرف ها یا موهایتان هنگام دوش گرفتن یا حمام کردن، دشوارتر است. آب‌های سخت‌تر همچنین وقتی از آن‌ها در حمام یا وان استفاده می‌کنید که برخی افراد ترجیح می‌دهند، احساس کف بیشتری ایجاد می‌کنند.

سختی آب معیاری برای اندازه گیری مقدار مواد معدنی محلول، در درجه اول کلسیم و منیزیم، در آب است. سطوح این کانی ها بر حسب قسمت در میلیون (ppm) بیان می شود.

دو نوع اصلی سختی آب، موقت و دائمی هستند. سختی موقت آب به دلیل سطوح بالای مواد معدنی موجود در منبع آب یا از مواد محلولی که به منبع آب اضافه شده است ایجاد می شود. آب سخت دائمی ناشی از سطوح بالای مواد معدنی طبیعی در منبع زمین است.

آب سخت نوعی آب است که دارای مواد معدنی بالاتری است. این می تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند، مانند:

  • – لکه روی لباس، ظروف و پوست
  • – ساخت وسایل خانه (مانند شیر آب و سر دوش)
  • -فض صابون در وان یا دوش
  • -در طول زمان به لوله ها و وسایل شما آسیب وارد می شود

جهت خرید و کسب اطلاعات از سختی گیر تبریز با تیم تصفیه گستر پینار همراه باشید