رفع نشتی دستگاه تصفیه آب تبریز

رفع نشتی دستگاه تصفیه آب تبریز

اگر دستگاه تصفیه آب در خانه خود دارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید، چرا که قصد داریم تا درباره موضوعی صحبت کنیم که شاید بسیاری از افرادی که در دستگاه های تصفیه آب در خانه خود دارند، با آن مشکل داشته باشند. شاید شما هم حس کرده اید که دستگاه تصفیه آب خانه تان نشتی می دهد و یا قبلا با این مشکل مواجه بوده اید. در ادامه به علت یابی بعضی نشتی های دستگاه های تصفیه آب خواهیم پرداخت و همچنین روش های رفع نشتی را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. رفع نشتی دستگاه تصفیه آب تبریز می تواند برای شما بسیار به صرفه تر باشد. تبریز یکی از قطب های فروش دستگاه تصفیه آب در ایران محسوب می شود که کافیست یکی از مراکز قابل اطمینان تصفیه آب در تبریز را شناسایی کنید تا با خیال راحت بتوانید خرید خود و همچنین تعمیرات دستگاه خود را به آن بسپارید. تا پایان با ما همراه باشید تا یکی از مراکز قابل اطمینان و استاندارد فروش دستگاه های تصفیه آب را به شما معرفی کنیم.

جهت رفع نشتی تصفیه آب و ارسال متخصص جهت رفع آن با ما در تماس باشید

علت نشتی های دستگاه

اما همانطور که گفتیم یکی از خرابی های شایع در دستگاه های تصفیه آب خانگی، نشتی های آن هاست. دلایل نشتی دستگاه ها می تواند تا حدودی به چهار دسته تقسیم شود. این دسته بندی ها عبارت اند از؛
  • ممکن است دستگاه به مرور زمان دچار پوسیدگی شود و اتصالات آن معیوب شود
  • ممکن است نشتی به دلیل فشار بیش از حد آب ورودی و یا پمپ بوجود آید
  • ممکن است شکستگی در بعضی محل اتصالات باعث نشتی شود
  • ممکن است نشتی به دلیل خرابی و معیوب بودن کلگی پمپ، چهارراهی، شیر برقی، سنسور ها و … بوجود بیاید.
این مشکلات ممکن است برای هرکدام از دستگاه های ما پیش بیاید. اما سوال اینجاست که روش های رفع نشتی که به دلایل بالا پیش آمده چیست؟ آیا خودمان می توانید نشتی ها را درست کنیم؟ رفع نشتی دستگاه تصفیه آب تبریز چطور می تواند به ما کمک کند؟

روش های رفع نشتی در دستگاه های تصفیه آب

قبل از اینکه بخواهیم دست به کار شویم، بهتر است که به طور دقیق دستگاه را از همه جوانب مورد بررسی قرار دهیم و محل نشتی را پیدا کنیم. گاهی اوقات می تواند نشتی از محل اتصالات باشد. در این حالت اگر نشتی مورد نظر از محل اتصالات لوله باشد، بایستی لوله را از محل اتصال خارج کرده و حدود 1 سانت برش دهید و مجددا آن را نصب کنید. اگر نشتی از محل اتصال باشد بهتر است اتصالات را باز کرده و کمی تفلون به دور آن بپیچید و مجددا آن را در محل قبلی محکم کنید. دقت داشته باشید که تفلون را زیادی مصرف نکنید، چرا که باعث شکستی اتصالات می شود ( 10 دور تفلون برای این مواقع مناسب است). اگر لوله ای که باعث نشتی شده، پوسیده باشد باید لوله را تعویض کنید.

اگر فشار زیاد آب باعث نشتی شود چه کنیم؟

رفع نشتی دستگاه تصفیه آب تبریز می تواند برای شما بسیار موثر تر واقع شود اگر مرکزی مطمئن را در شهر اولین ها پیدا کنید. اگر کمی هم صبر کنید، مرکز فروش پینار را در تبریز به شما معرفی خواهیم کرد. اما سوال اینجاست که اگر دستگاه تصفیه آب ما به دلیل فشار بالای آب نشتی داد، چه باید بکنیم؟ باید بدانید که حداکثر تحمل فشار آب در اجزای مختلف دستگاه ها، حدود 125 PSI می باشد که اگر فشار خروجی بیش از این باشد طبیعتا احتمال شکستگی اجزا مختلف دستگاه بالا می رود. در برخی از شهر ها مشاهده شده که فشار آب شهری گاها از این عدد فراتر می رود که در این حالت بسیار دیده شده است که هوزینگ شفاف اول شکسته شده است و مشکلات جدی در دستگاه های تصفیه آب بوجود آورده است. در این حالت بهترین کار این است که شما از یک فشار شکن در دستگاه خود استفاده کنید. در واقع این ابزار بر روی مسیر ورودی آب قرار گرفته و فشار آب را تا حدود 70 PSI محدود می کند.

فرسودگی کلگی پمپ

یکی دیگر از مهم ترین دلایل نشتی های دستگاه، کلگی پمپ است. بسیاری از اجزا دستگاه های تصفیه آب، با گذشت زمان و فرسودگی های متناوب دچار نشتی می شوند که یکی از شایع ترین آن ها کلگی پمپ است. در این حالت باید خیلی زود اقدام به تعویض کلگی پمپ کنید تا به خود پمپ فشار و یا آسیبی وارد نشود. البته این قانون تعویض سریع شامل همه قسمت ها می شود چرا که در صورت شکستگی یک قطعه، سریع تعویض نشود ممکن است به سایر قطعات فشار وارد کرده و باعث خرابی هایی با وسعت بالا شود.

جلوگیری از نشتی آب

ما می توانیم با رعایت کردن چند نکته ساده از نشتی های احتمالی با دلایل مختلف جلوگیری کنیم. نکته اول این است که هنگام باز و بسته کردن اتصالات بایستی بسیار محتاط عمل کرد و ابزار مناسب و استاندارد استفاده کرد. حواستان باشد که از سفت کردن بیش از حد اتصالات حتما خودداری کنید. نکته بعدی این است که حتما از اتصالات اورجینال و اصل استفاده کنید. نکته آخر اینکه سعی کنید همه اتصالات دستگاه تصفیه آب خود را هر 4 سال یکبار تعویض کنید تا از حادثه های احتمالی جلوگیری کنید. رعایت کردن همین چند نکته باعث می شود که عمر مفید دستگاه های تصفیه آب خانگی بیشتر شود. اما دستگاه های اصل و استاندارد را باید از کدام مرکز تهیه کنیم؟

پینار، مرکزی مطمئن برای خرید شما

در طول مقاله به رفع نشتی دستگاه تصفیه آب تبریز اصرار داشتیم و گفتیم شهر تبریز جزو شهر های پیشرو در زمینه فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی بوده است. اما یادتان باشد که هر مرکزی قابل اطمینان نیست و باید در انتخاب مکان مورد نظر برای خرید دستگاه های تصفیه آب دقت کنید. پینار مرکزی قدیمی و قابل اطمینان است که چندین سال است در زمینه فروش و تعمیرات دستگاه های تصفیه آب فعالیت می کند. اگر قصد خرید دستگاه استاندارد و با کیفیت اصلی را دارید، به شما پیشنهاد میکنیم که حتما با متخصصین ما در این حوزه تماس بگیرید تا مشاوره رایگان را برای خرید دستگاه ها دریافت کنید. شما به دنبال کیفیت هستید و پینار برای شما باکیفیت ترین ها را کنار گذاشته است. بیشتر بخوانید: تصفیه آب صنعتی تبریز