معنویات

تصفیه آب صنعتی تبریز

تصفیه آب صنعتی تبریز

تصفیه آب صنعتی تبریز

بیایید کمی درباره تصفیه آب صنعتی تبریز صحبت کنیم. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، بیش از نیمی از مردم جهان به آب پاک دسترسی ندارند و این موضوع می تواند بسیار نگران کننده باشد.

این موضوع زمانی نگران کننده تر است که بدانید، نیم دیگر مردم جهان نیز با بحران کم آبی دست و پنجه نرم می کنند. اما این نکات اولیه را توضیح دادیم تا به یک نتیجه واحد برسیم و آن هم این است که باید قدر آب در دسترس خود را بدانیم و از آب شیرینی که در اختیار داریم نهایت استفاده و صرفه جویی را انجام دهیم.

امروزه تعداد زیادی از آب شیرین کن ها و تصفیه کننده ها در جهان مشغول کار هستند که حدود 50 درصد آن ها با روش اسمز معکوس کار می کنند.

درست حدس زدید، این مقاله درباره دستگاه های غولپیکر و همچنین کوچک تصفیه آب است. در این مقاله قرار است به تصفیه آب صنعتی تبریز بپردازیم و یکی از معتبر ترین مراکز تصفیه های آب را در استان آذربایجان شرقی به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

آب یکی از عناصر مهم طبیعت و حیات

یکی از عناصر بسیار حیاتی و مهم انسان، آب است و همچنین بیش از 70 درصد کره زمین را آب ها فرا گرفته اند.

همچنین زمانی که شخصی دچار مریضی می شود و یا تب می کند، بیشتر پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که آب زیاد بنوشند، چرا که آب به بدن کمک می کند تا سموم آن سریع تر دفع شود. اما چرا این درباره این مایه حیات صحبت می کنیم؟ زیرا امروزه در جامعه طریقه غلط مصرف آب را مشاهده می کنیم.

همچنین یکی دیگر از موضوعات مهمی که در مورد آب های آشامیدنی باید بدانید، این است که ماندگاری ویروس در آب های تصفیه نشده بسیار بالاست و این موضوع می تواند برای مصرف کنندگان آب، بسیار خطرناک باشد.

برای حل این مشکل باید از دستگاه های تصفیه آب استفاده شود که در ادامه به دستگاه تصفیه آب صنعتی تبریز بیشتر خواهیم پرداخت.

انواع روش های تصفیه آب صنعتی

خب در ابتدا به این موضوع خواهیم پرداخت که روش های تصفیه آب صنعتی به چه صورت است. عموما 5 روش برای تصفیه آب صنعتی وجود دارد که سعی می کنیم به همه آن ها بپردازیم.

  1. روش اول، روش تصفیه آب با تبادل یون است. در این روش از تبادل یون برای تولید یک آب خالص و درجه بالا استفاده می شود. این روش که یکی از شکل های پدیده سطحی می باشد، در آن فاز جامد جذب می شود. به صورت کلی تصفیه آب به روش سیستم تبادل یون، به دو منظور سختی گیری و همچنین تولید آب با خلوص بالا انجام می شود. نکته ای در این روش وجود دارد، حذف املاحی است که می توانند در هر شرایطی رسوب کنند.
  2. روش بعدی، تصفیه آب با روش فیلتراسیون است. این روش دارای بخش های متنوعی همانند اولترافیلتراسیون، نانو فیلتراسیون و میکرو فیلتراسیون می باشد. در این روش نیز هدف، جداسازی اجزای آلی و املاح محلول در آب است که برای تولید آب خالص مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. روش دیگر، روش ای دی آی است که در آن ترکیبی از تبادل یون و فیلتراسیون غشایی دیده می شود. روش بعدی الکترودیالیز معکوس است. این روش نیز به حذف املاح معدنی با استفاده از جریان برق و غشای آنیونی و کاتیونی می پردازد. روش آخر نیز روش سیستم اسمز معکوس است.

این روش که به روش آر او نیز معروف است،

به علت پیشرفت فناوری صنایع امروزی، برای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین ویژگی این نوع تصفیه، بازدهی بالا به همراه هزینه ای پایین است.

مزایای استفاده از تصفیه آب صنعتی تبریز

اما درباره انواع دستگاه های تصفیه صنعتی صحبت کردیم و در این بخش درباره مزایای این نوع دستگاه ها صحبت کنیم و در آخر درباره تصفیه آب صنعتی تبریز و معرفی یک نمایندگی رسمی خواهیم پرداخت. دستگاه های تصفیه آب صنعتی از مزایای بسیاری برخوردار هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پیشنهاد می کنیم قبل از ادامه خواندن مقاله، مقاله تصفیه آب صنعتی مرند را هم مطالعه کنید.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این نوع دستگاه ها، توان عملیاتی بسیار بالا برای تصفیه آب شور می باشد. از دیگر مزایای دستگاه های صنعتی می توان به، امکان تصفیه آب شور و تامین آب مورد نیاز برای مصارف مختلف مانند گلخانه و کشاورزی، هزینه کم  و مقرون به صرفه بودن روش اسمز معکوس، امکان طراحی برای مقادیر آب ورودی و ظرفیت های تولید متفاوت، امکان بازگشت پساب خروجی از سیستم به محیط دستگاه و … اشاره کرد.

می توان گفت تصفیه آب صنعتی تبریز دارای کاربرد های متنوعی می باشد که از عمده کاربرد های آن می توان به:

  • تولید آب مورد نیاز برای مصارف کشاورزی، گلخانه ای، تامین آب شرب از لب شور
  • تولید آب مورد نیاز برای کارخانه های داروسازی و لوازم آرایشی
  • تامین آب مورد نیاز کارخانه های پتروشیمی، کاغذسازی، نساجی، رنگ سازی، مواد شوینده و …
  • تامین آب مصرفی نیروگاه های بخار و سیکل ترکیبی
  • بازیافت پساب های صنعتی
  • تامین آب مناسب برای دستگاه های دیالیز در بیمارستان ها
  • تامین آب مورد نیاز صنایع غذایی و نوشیدنی مانند تولید نوشابه و … اشاره کرد.

مرکزی مطمئن برای خرید تصفیه آب صنعتی تبریز

اما به انواع روش های کار دستگاه های تصفیه آب صنعتی پرداخته شد و با مزایای استفاده از این دستگاه ها نیز گفته شد، در این قسمت می خواهیم به شما مرکزی مطمئن را برای خرید این نوع دستگاه های حساس معرفی کنیم. خرید تصفیه آب صنعتی تبریز همواره یکی از دغدغه های اصلی کارخانه داران و مشاغلی است که به نوعی به دستگاه های تصفیه کننده احتیاج دارند، می باشد. شرکت تصفیه گستر پینار یکی از شرکت های با سابقه و قدیمی استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز محسوب می شود که سالیان سال است که در زمینه فروش دستگاه های تصفیه آب صنعتی و خانگی فعالیت می کند.

شما می توانید با مراجعه به وبسایت شرکت تصفیه گستر پینار از محصولات متفاوت این شرکت از جمله تصفیه آب صنعتی تبریز، دیدن کنید و به راحتی خرید خود را نهایی کنید. بدون شک در هر کاری، باید کار را به کاردان سپرد، و در زمینه خرید دستگاه تصفیه آب نیز، تصفیه گستر پینار می تواند بهترین انتخاب شما باشد، چرا که این شرکت به کیفیت بیش از چیزی اهمیت می دهد.  

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *