اخبار تصفیه آب خانگی, اخبار تصفیه آب صنعتی

دیونایزر های آزمایشگاهی تبریز

دیونایزرهای آزمایشگاهی

دیونایزر های آزمایشگاهی تبریز را بیشتر بشناسید

اگر با تصفیه آب و چگونگی تولید آب معدنی آشنا باشید، عنوان بالا زیاد هم برای شما نا آشنا نباشد، اما شاید اگر تا به امروز کلمه دیونایزر به گوشتان نخورده است، احتمالا با خود بگویید که دیونایزر های آزمایشگاهی تبریز چه ارتباطی با آب معدنی دارند؟

جهت خرید و طراحی دیونایزر آزمایشگاهی در تبریز و سراسر استان با پینار تماس بگیرید.

اگر موافق باشید ابتدا به سراغ توضیح کلمه دیونایزر آزمایشگاهی برویم آن را برای شما شرح دهیم.

آب مایه حیات است و همه ما به خوبی می دانیم که باید این مایع ارزشمند را به خوبی و با وسواس فراوان استفاده کنیم، بخصوص اینکه کشورمان از جمله کشورهای کم آب خاورمیانه محسوب می شود.

اما بحث ما در این مقاله خشکسالی نیست و قرار است درباره کیفیت آبی که مصرف می کنیم صحبت کنیم. اما دیونایزر های آزمایشگاهی چیست؟

اصولا آب باکیفیتی که املاح کمی دارد، علاوه بر مصارف انسانی، در موارد مختلف صنعتی هم کاربرد دارد.

از زمینه های دارویی گرفته تا شیمیایی، پزشکی، آزمایشگاهی و …، که همین موارد باعث شده اند تا دیونایزر کردن آب به یکی از بحث های بسیار مهم تبدیل شود. دستگاه دیونایزر که به آن آب مقطرگیری نیز می گویند، تمام یون های معدنی آب را حذف می کند. اما منظور از یون های معدنی چیست؟

دستگاه دیونایزر یون های معدنی کاتیون مانند مس، آهن، کلسیم، سدیم و آنیون هایی مانند سولفات و کلرید را از آب حذف می کند. البته این نکته را نیز باید بدانید که آب دیونیزه با آب مقطر فرق دارد.

آب مقطر به آبی می گویند که ناخالصی آن به روش تقطیر گرفته می شود.

دستگاه دیونایزر چیست؟

اگر موافق باشید، قبل از پرداختن به دیونایزرهای آزمایشگاهی تبریز با دستگاه دیونایزر آشنا شویم. در واقع دستگاه دیونایزر دستگاهی است برای تولید آب فوق خالص. آب فوق خالص در واقع آبی است که از آب مقطر هم خالص تر باشد، یعنی بدون هیچگونه یون و مواد جامد محلولی. مدل های معمولی دستگاه دیونایزر، ناخالصی ها را از آب حذف می کند ولی شدت انجام دیونایز آن کمتر است. اما سوال اینجاست که روش کار دستگاه دیونایزر چگونه است؟

در ادامه به پاسخ دادن به این سوال خواهیم پرداخت. شما می توانید مقالات تصفیه آب صنعتی تبریز را هم مطالعه کنید.

اساس کار دستگاه دیونایزر را می توان همان فرایند تبادل یون نامید. در این دستگاه آبی که حاوی یون های مختلفی اعم از کاتیون و آنیون می باشد، با قرار گرفتن در مسیر آنیونی و کاتیونی باعث حذف یون های اضافی یون می شود. دستگاه های مقطر گیری شامل دو مخزن متوالی هستند. در مکانیزم دیونایزر سازی، آب در دستگاه آب مقطر گیری از یک ترکیب کلی پیروی می کند.

دیونایزر آزمایشگاهی وسیله ای است که یون های آب را با تبادل یونی حذف می کند. معمولاً در آزمایشگاه ها استفاده می شود، جایی که خلوص آب مهم است.

هدف اصلی دیونایزر آزمایشگاهی تولید آب خالص برای استفاده در آزمایشگاه است. نیاز به خرید بطری آب مقطر یا انواع دیگر آب خالص را برطرف می کند.

دیونیزور آزمایشگاهی وسیله ای است که یون های آب را حذف می کند. در آزمایشگاه ها برای حذف یون هایی مانند سدیم و کلر از آب استفاده می شود که می تواند در آزمایش ها اختلال ایجاد کند.

دیونایزر آزمایشگاهی دستگاهی است که ذرات یونیزه شده را از آب حذف می کند. با عبور آب از ستونی از رزین آنیونی که یون ها را جذب می کند، کار می کند. سپس رزین با آب شسته می شود که یون های به دام افتاده را آزاد می کند و آنها را به محلول باز می گرداند. فرآیند حذف یون ها از آب را دییونیزاسیون می گویند.

دیونایزر آزمایشگاهی توسط دکتر کارل هوکل در سال 1935 اختراع شد که در سال 1970 برنده جایزه نوبل شیمی شد.

دیونایزرهای آزمایشگاهی تبریز

اما تا اینجای مقاله با دستگاه دیونایزر آشنا شده و متوجه شدیم که این دستگاه چگونه کار می کند و چه کارایی هایی دارد. در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز نیز مراکز مختلفی دارای دستگاه های دیونایزر هستند و این کار را بصورت حرفه ای انجام می دهند. یکی از مراکز نام آشنایی که در زمینه دیونایزرهای آزمایشگاهی تبریز فعالیت می کنند، تصفیه گستر پینار است. این مرکز با ارائه انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی و خانگی، تبدیل به یکی از بزرگ ترین مراکز تصفیه آب تبریز و شمال غرب شده است. همانطور که میدانید دیونایزر کردن آب در هر مرکز تصفیه آبی انجام نمی شود و باید به دنبال مرکزی مطمئن برای این کار باشید.

عمده ترین کاربرد دیونایزرهای آزمایشگاهی تبریز در تامین آب با کیفیت می باشد. آبی که بدون یون است و در مراکز آزمایشگاهی، آب مقطر سازی، شستشوی قطعات الکترونیکی، صنایع حساسی نظیر داروسازی و … کاربرد دارد. شایان ذکر است که این نوع آب ها که فوق خالص هم نامیده می شوند، به علت بالا بودن خلوص آن ها، اصطلاحا به آب گرسنه معروف هستند. و اگر شما در تولید این نوع آب ها فعالیت می کنید، باید به این نکته دقت داشته باشید که حتما پس از خروج آب از دستگاه، حتی المقدور از ذخیره سازی آن جلوگیری شود.

تصفیه گستر پینار، مرکزی برای تصفیه

در زمینه پزشکی، مصرف آب خالص یکی از ضروریات می باشد و برای همین آب ها از دیونایزرهای آزمایشگاهی تبریز استفاده می شود. تصفیه گستر پینار که یکی از مراکز مهم دیونایز شهر تبریز به حساب می آید، سالیان سال است که در این زمینه و همچنین فروش دستگاه های خانگی و صنعتی تصفیه آب فعالیت داشته است. مهم نیست در کدام یک شهر های ایران هستید، کافیست به وبسایت تصفیه گستر پینار مراجعه کرده و دستگاه تصفیه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید.

این مجموعه با تیمی بسیار فنی و قدرتمند، پاسخگوی تلفنی و پشتیبانی شما را انجام خواهند داد.

این شرکت به دلیل خدمات پس از فروش بسیار قوی و مطمئنی که دارد، بیشترین رضایت کاربران و مشتریان را دارا می باشد.

در زمینه دیونایزرهای آزمایشگاهی تبریز نیز شرکت تصویه گستر پینار ید طولایی دارد و می تواند در بازار رقابتی حرف های بسیاری را برای گفتن داشته باشد. بدون شک مبحث دیونایزرها بسیار حساس است و نباید به مراکز غیر مطمئن جهت همکاری در این زمینه اعتماد کرد.

می توان گفت که مشتریان زیاد و رضایت از کالا، سرمایه اصلی پینار است و شما نیز می توانید در این زمینه به پینار اعتماد کنید.

شرکت تصفیه گستر پینار با داشتن 12000 مشتری در زمینه های متنوعی همچون دستگاه های صنعتی، دستگاه های خانگی، آب مقطر و …، تبدیل به یکی از غول های این زمینه در استان آذربایجان شرقی و حتی شمال غرب کشور شده است.

پینار را بیشتر بشناسیم

شرکت تصفیه گستر پینار با گارانتی و وارانتی بسیار قوی خود باعث شده تا اطمینان مشتریان را در طول چندین سال به همراه داشته باشد. شعار پینار این است که اصل کار بعد از خرید دستگاه است. این شرکت با گارانتی و وارانتی بی قید و شرط و همچنین پشتیبانی های قوی و ارزان، تبدیل به یکی از شرکت های منحصر به فرد در زمینه تصفیه آب شده است. البته مجوز هایی که شرکت تصفیه گستر پینار ارائه می دهد، از استاندارد های محصولات خود خبر می دهد. از جمله نکات مثبت خرید تصفیه آب صنعتی تبریز، همین مجوز هایی است که این شرکت دارد. پینار برای سلامتی شما ارزش قائل است، پس بهترین محصولات خود را برای شما کنار گذاشته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *