معنویات

تصفیه آب صنعتی مرند

تصفیه آب صنعتی مرند

تصفیه آب صنعتی مرند

خوردن یک لیوان آب خنک می تواند خستگی چند ساعت کار سنگین و پر استرس را به قول امروزی ها بشورد و ببرد. شما برای همه فعالیت های زندگی نیاز به آب دارید، پس چه بهتر که آبی با کیفیت و سالم بنوشید. اما یک سوال، آیا می دانستید که آب به دلیل ساختار مولکولی خاصی که دارد انحلال پذیری بالایی را دارا می باشد و به همین دلیل ذرات ریز و مواد بسیاری از راه گردش در چرخه محیط زیست، وارد آب می شود در آن حل می شوند؟ فکر کنم موضوع مقاله را حدس زده باشید، این مقاله قرار است درباره دستگاه تصفیه آب صنعتی مرند باشد باشد.

بسیاری از آلودگی های شهری از بین می روند و بسیاری دیگر در آب روزمره ما حل می شوند، پس بهتر است هرچه زودتر فکری اساسی درباره این موضوع کنیم.

تصفیه آب صنعتی مرند

اما دستگاه تصفیه آب چیست؟

دستگاه های تصفیه آب صنعتی مرند در واقع برای جداسازی ذرات و آلودگی های آب مورد استفاده قرار می گیرد که دارای مراحلی است که با توجه به نوع دستگاه، طی می شود. در کل دستگاه های تصفیه آب در انواع صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرند و برای مصارف مختلف بکار گرفته می شوند.

دستگاه های خانگی در ابعاد کوچک تر ساخته شده و طی چندین مرحله مواد فیزیکی اضافه و همچنین املاح نامطلوب آب را جداسازی می کند.

اما این مقاله درباره تصفیه آب صنعتی مرند است، پس به  سراغ این نوع دستگاه ها خواهیم رفت.

دستگاه تصفیه آب دقیقا چه می کند؟

اما در این قسمت می خواهیم به این سوال بپردازیم که دستگاه تصفیه آب صنعتی دقیقا چه چیزهایی را جداسازی می کند؟ باید این نکته را در ابتدا یادآوری شویم که تصفیه آب صنعتی مرند، فقط برای شیرین کردن آب بکار نمی رود و کاربرد های متنوعی دارند.

این دستگاه های میکروب ها، املاح نامطلوب، یون های اضافه، گچ، آهک و برخی فلزات را از پاک سازی می کنند. معمولا آب هایی که در تصفیه خانه های صنعتی وجود دارند، در موقع خروج با مقدار زیادی کلر همراه می شوند.

کلر یک گند زدای بسیار قوی است و بیماری ها، سموم و جانداران را از بین می برد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی یک امر ضروری است و باعث می شود تا ریزگرد ها از آب پاک شوند.

اما بیاید کمی به مراحل تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب صنعتی بپردازیم.

مراحل تصفیه آب

هدف از این مراحل جداسازی ذرات اضافه آب هستند.

  • در اولین مرحله که انعقاد و لخته شدن نامیده می شود، فرآیند جمع کردن ذرات ریز آب انجام می شود.
  • لخته شدن به معنای تجمع و تبدیل ذرات ریز به ذرات درشت می باشد.
  • لخته سازی به صورت عمومی به فرایندی گفته می شود که در آن به کمک مواد شیمیایی، ذرات موجود در آب درشت تر شده و رسوب می کنند. هدف از این مرحله، جداسازی مواد اضافه و درشت آب و رسوب آن هاست.
  • مرحله بعدی، ته نشینی نام دارد. در این مرحله آبی که بر روی آن انعقاد انجام شده، در حوضچه های به مدت 2 الی 4 ساعت قرار می گیرند تا ذرات درشت ته نشین و رسوب کنند. شاید بگویید مرحله لخته سازی در دستگاه های تصفیه آب، نیاز نباشد اما باید بگویم که مرحله لخته سازی به مرحله بعدی خود یعنی رسوب گذاری، سرعت می بخشد.
  • مرحله بعدی، فیلتراسیون یا تصفیه نام دارد.
  • در این مرحله بعد از ته نشینی ذرات درشت، آب حوضچه به سمت سالنی که قرار است فیلتراسیون انجام شود، حرکت می کند.
  • در این سالن، در مسیر جریان آب فیلترهایی مانند کاغذ صافی قرار می دهند تا ناخالصی های رسوب شده را از آب زلال جدا می کند. بعد از این مرحله، به سراغ ضدعفونی خواهیم رفت.
  • در این مرحله ممکن است همچنان باکتری و ویروس در آب وجود داشته باشد، برای از بین بردن آن کلر وارد آب می شود.
  • و در مرحله آخر، می رسیم به سختی گیری که به عنوان آخرین قسمت یک تصفیه آب کامل از آن یاد می شود.

انواع دستگاه تصفیه آب صنعتی مرند

اما در این قسمت سعی داریم تا با انواع دستگاه های تصفیه آب صنعتی مرند آشنا شویم.

همانطور که در ابتدا گفتیم، این نوع دستگاه ها، انواع متفاوتی دارند که عبارت اند از تصفیه آب صنعتی، تصفیه آب خانگی، تصفیه آب نیمه صنعتی. اما سوال اینجاست که دستگاه های تصفیه آب صنعتی در چه زمینه هایی کاربرد دارند؟ این نوع دستگاه های بسیار مهم و بزرگ، در صنایع مختلفی مانند صنایع داروسازی، آرایشی بهداشتی، خودروسازی، صنایع غذایی، سیستم های آبکاری، برج خنک کننده، مراکز بیمارستانی، هتل ها و … کاربرد دارند.

چند نکته بسیار مهم برای استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی مرند است که باید به آنها توجه کنیم. توجه داشته باشید که پس از نصب دستگاه تصفیه آب، به هیچ عنوان اولین آب تصفیه شده را مصرف نکنید.

نکته بعدی این است که حداقل دو بار آب مخزن دستگاه تصفیه آب صنعتی را پس از پر شدن با باز نمودن شیر، تخلیه نمایید. احساس تغییر طعم در روز های ابتدایی طبیعی است اما به شرط اینکه بیش از حد نباشد.

باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است در روز های ابتدایی نصب، حباب های بسیار ریزی به شکل دانه های کوچک سفید رنگ دیده شود.

خطرات نوشیدن آب تصفیه نشده

اما تا اینجای کار به دستگاه های تصفیه آب اشاره شد و انواع آن ها را با یکدیگر بررسی کردیم. اما کمی هم درباره آب تصفیه نشده صحبت خواهیم کرد.

آب تصفیه نشده آلوده است و می تواند شما را به امراض مختلف دچار کند.

در آب های آلوده انواع مختلفی از باکتری ها، نیترات، آفت کش ها و .. وجود دارند و باعث ناباروری، افزایش خطر سرطان، خارش پوست، بیماری های معده و … شوند. پس خرید تصفیه آب صنعتی تبریز برای بسیاری از کسب و کار هایی که به نوعی کارشان با آب است، بسیار ضروری است. بدون شک سلامتی شما در قدم اول بالاترین ضرورت را برای ما دارد و به همین دلیل شما می توانید با مراجعه به وبسایت تصفیه گستر پینار، با کیفیت ترین دستگاه های تصفیه کننده آب را ببینید و خریداری کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *