معنویات

دستگاه تصفیه آب در صنعت

blank

دستگاه تصفیه آب در صنعت

دستگاه تصفیه آب در صنعت به روش های مختلفی مانند، غشایی، حرارتی و مبادله ی یونی می توان تقسیم بندی کرد. روش غشایی می تواند مولکول ذرات را از آب به وسیله ی روش اسمز معکوس جدا کند.

در روش مبادله یونی، آب سالم و خالص را می توان تولید کرد. همچنین در روش حرارتی، آب را با حرارت زیاد به بخار تبدیل می کنند که بعد از سرد شدن آن، آب خالصی می توانید داشته باشید.

کاربردهای مختلف دستگاه تصفیه آب  را می توان با توجه به توانایی آن ها در از بین بردن شوری آب تقسیم بندی کرد.

دستگاه تصفیه آب صنعتی

 

دستگاه تصفیه آب در صنعت چه کاربردی دارد؟

از آن جایی که تصفیه آب نقش مهمی در صنایع دارد، می توان گفت هیچ صنعتی فعالیت خود را بدون وجود تصفیه آب صنعتی دنبال نمی کند. عوامل زیادی از جمله کم شدن بارش سالانه، بالا رفتن شوری آب زیرزمینی، خشکسالی های متوالی و آلودگی منابع آب به انواع آلاینده ها، باعث افزایش کاربرد دستگاه تصفیه آب  شده است.

دستگاه تصفیه آب صنعتی چه کاربردی در صنایع غذایی و لبنی دارد؟

دستگاه تصفیه آب  را به عنوان شوینده ی مخازن، خط تولید و انواع ظروف به کار می برند. از آنجایی که آب را نوعی حلال قوی می شناسند، می تواند به همراه مواد شوینده و اسیدی، هر نوع آلودگی را از بین ببرد.

راندمان شست و شوی در خط تولید، کارخانجات مختلف، به دلیل استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی افزایش می یابد.

 

صنایع غذایی متفاوتی مانند لبنیات، بیسکوییت و شکلات برای مواد اولیه خود از آب استفاده می کنند. اگر آبی که وارد چرخه ی تولید می شود، شوری پایین تری داشته باشد، به همان نسبت باعث افزایش کیفیت مواد غذایی می شود. به همین دلیل استفاده از دستگاه تصفیه آب در صنعت بسیار توصیه می شود.

دستگاه تصفیه آب در صنعت کشاورزی و دامپروری به چه صورت عمل می کند؟

صنعت کشاورزی را می توان به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کننده آب در تمام کشور نام برد. این صنعت 85 درصد از کل مصرف خود را به آب اختصاص داده است. یکی از عواملی که باعث کاربرد زیاد آب در این صنعت شده، کشت انواع گلها و گیاهان گلخانه ای می باشد.

زمانی که کشت صورت می گیرد، ممکن است شوری و املاح موجود در آب، گرفتگی سیستم آبیاری را به دنبال داشته باشد و در نتیجه راندمان محصول کشت شده را با کاهش مواجه می کند که برای حل این مشکل از دستگاه تصفیه آب در صنعت باید استفاده کرد.

همچنین در صنعت دامپروری عوامل زیادی مانند گاوداری، پرورش ماهی، مرغ ها و شیلات موجب شده است که مصرف کنندگان به فکر استفاده از دستگاه تصفیه آب باشند. دستگاه تصفیه آب صنعتی قیمت بسیار مناسبی برای خرید مصرف کنندگان مختلف دارد.

کاربرد دستگاه تصفیه آب کارخانجات و کارگاه ها

هر کارخانه و کارگاهی با توجه به نوع فعالیت، نوع تجهیزات و ماشین آلات مصرفی خود، دستگاه تصفیه آب را تهیه می کند. ماشین آلات و تجهیزات برای کار کردن به آب مقطر نیاز دارند. اگر میزان مصرف آب کم باشد، بطری آب مقطر برای استفاده کافی است و اگر به صورت مداوم مکرر مصرف شود، دستگاه تصفیه آب جایگزین مناسبی برای بطری آب مقطر است.

دستگاه تصفیه آب رستوران و اداره جات

دستگاه تصفیه آب صنعتی روزانه کاربرد زیادی برای آشامیدن و مصارف  خوراکی افراد دارد. با انتخاب درست این نوع دستگاه و با توجه به ظرفیتی که هر رستوران و اداره ای دارد، می توان به بهترین نوع آن برای رفع نیاز دسترسی پیدا کرد. این دستگاه را در بخش های مختلفی می توان قرار داد تا هر فردی در صورت نیاز بتواند از آن استفاده کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *