اخبار تصفیه آب خانگی, اخبار تصفیه آب صنعتی

دیونایزر های آزمایشگاهی مرند

دیونایزر های آزمایشگاهی مرند

دیونایزر های آزمایشگاهی مرند

آب، عنصری از جهان هستی که زندگی ما به آن وابسته است و بدون آب شاید زندگی بشر به کلی نابود شود. اما تا به امروز مصرف آب در زندگی روزمره ما چگونه بود؟ آیا صرفه جویی آب را جدی گرفته ایم؟ در مقاله قرار نیست به این موضوع بپردازیم اما آیا می دانستید 50 درصد کل مردم دنیا درگیر بحران کمبود آب هستند؟ در این مقاله قرار است به یک نوع خاصی از آب بپردازیم و با دیونایزر های آزمایشگاهی مرند آشنا کنیم. شاید هم اکنون این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که دیونایزر به چه معنا است و دقیقا چه کاربردی در زندگی ما دارد؟

کافیست تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید.

جهت خرید و طراحی دستگاه دیونایزر آزمایشگاهی با پینار در تماس باشید.

نگاهی به آب های تصفیه شده

امروزه آب های تصفیه شده نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارند و شاید بسیاری از ما از آب های تصفیه ده در طول روز استفاده می کنیم. تصور بسیاری از مردم اینگونه است که آب های تصفیه شده تنها برای آشامیدن هستند اما باید بگوییم که اینگونه نیست. آب های تصفیه شده در بسیاری از صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند، چرا که بسیاری از این صنایع نیازمند آب هایی با خلوص بالا می باشند. در واقع دستگاه دیونایزر های آزمایشگاهی مرند یکی از روش هایی است که می توان آبی با خلوص بالا را برای صنایع مختلف تولید کرد. در ادامه به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت.

دیونایزر و اهمیت آن

امروزه یکی از دغدغه های مهم صنایع تولیدی حساس، دست یابی به آبی با کیفیت و بدون مواد اضافی است. بدون شک نیاز به دستگاهی به نام دیونایزر در اکثر کسب و کار ها و تولیدی ها دیده می شود. اما کار اصلی دستگاه دیونایزر چیست؟ این دستگاه برای تولید آب های فوق خالص مورد استفاده قرار می گیرد. البته می توان این دستگاه را به عنوان یک آب شیرین کن صنعتی دانست که برای تصفیه آب در بخش های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار کلی دستگاه دیونایزر های آزمایشگاهی مرند از دو ستون اصلی تشکیل شده است. این دستگاه که شامل یک ستون رزین کاتیونی و ستون آنیونی دارای رزین آنیونی می باشد، آب فوق خالص را تولید می کند که لازم برای صنایع تولیدی است.

بحث های دیگر

ستون کاتیونی را می توان شامل یون های سدیم، منیزیم و پتاسیم است و همچنین ستون آنیونی شامل یون های سولفات، سیلیکات، نیترات، کلرید و کربنات می باشد. البته ظرفیت دیونایزر ها را می توان بر اساس سختی ورودی، درخواست مشتری و مدت زمان کارکرد دستگاه و دبی آب مورد نیاز طراحی و تولید می شود. می توان گفت که عمل دیونایز و همچنین یون زدایی، یک عمل شیمیایی است که با استفاده از رزین های سختی گیر، یون های هیدروکسید و هیدروژن انجام می شود. اما اگر موافق باشید در ادامه با کاربرد آب دیونیزه بیشتر آشنا شویم.

اهمیت آب دیونیزه را می دانید؟

با دیونایزر های آزمایشگاهی مرند آشنا شدیم و متوجه نوع کارکرد آن ها شدیم، اما بیایید کمی درباره اهمیت آب دیونیزه و کاربرد های آن صحبت کنیم. همانطور که میدانید امروزه با پیشرفته شدن مدل های تحقیقاتی و اختصاصی شدن آن، نیاز به آب دیونیزه شده و خالص بسیار حس می شود. در مراکز تحقیقاتی، کارخانه های داروسازی و آزمایشگاه های گوناگون این آب های خالص بسیار مورد استفاده می باشد. کاربرد آب های دیونیزه شده بسیار زیاد است و موارد استفاده آن بسیار حساس.

دستگاه دیونایزر کننده آب، تجهیزات جانبی دیگری نیز دارد که شامل مخزن ذخیره، پمپ تزریق، پمپ آب خام، مخزن سود و اسید، شیر فشارشکن، کنتور، هدایت سنج و … می باشد. اما اگر می خواهید از دستگاه دیونایزر استفاده کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که این دستگاه چگونه کار می کند؟ بسیار مهم است که از مراحل دیونایز یا همان خالص سازی آب اطلاع داشته باشید، پس اگر موافق باشید به سراغ مکانیز خالص سازی آب در دستگاه دیونایزر برویم و مراحل آن را بشناسیم.

مکانیزم خالص سازی آب در دیونایزر

اما در این قسمت می خواهیم به مکانیزم خالص سازی آب در دستگاه دیونایزر های آزمایشگاهی مرند بپردازیم. بصورت کلی خالص سازی آب در دیونایزر را می توان در چهار مرحله خلاصه کرد که سعی می کنیم این چهار مرحله را با یکدیگر مرور کنیم. در اولین مرحله که نامش اسمز معکوس است، آب ورودی به وسیله فشار مثبت و به وسیله یک پمپ برقی از کارتریج آر او عبور می کند. در این مرحله توسط مکانیزم اسمز معکوس تقریبا 99 درصد ذرات ارگانیک میکروبی و 95 درصد یون های اضافی آب جدا می شوند. در مرحله که نامش تبادل یونی است، آب وارد کارتریج با زرین فعال کربن شده و سپس تبادل یونی اتفاق میافتد. در مرحله اول 95 درصد از یون های حذف شده و در این مرحله 5 درصد باقی مانده از بین می روند.

دیونایزر آزمایشگاهی دستگاهی است که ذرات یونیزه شده را از آب حذف می کند. این کار را با عبور آب از ستونی از رزین های تبادل یونی انجام می دهد. این رزین ها از آنیون ها و کاتیون ها ساخته شده اند. آنیون ها یون هایی با بار منفی و کاتیون ها یون هایی با بار مثبت هستند. هنگامی که آب از طریق ستون جریان می یابد، با تبادل این آنیون ها و کاتیون ها با یکدیگر، خالص می شود. سپس آب به صورت جریانی از آب خالص و بدون ذرات یونیزه شده در پایین ستون آزاد می شود.

این دستگاه در بسیاری از آزمایشگاه ها برای تصفیه آب آشامیدنی یا سایر مایعاتی که برای آزمایش یا اهداف تجزیه و تحلیل استفاده می کنند، استفاده می شود. این تضمین می کند که هر گونه آلاینده در محیط آنها با کار آنها تداخل نداشته باشد و نتایج نادرستی ایجاد کند.

مرحله سوم استریلیزاسیون نام دارد. آب خارج شده از مرحله تبادل یونی، در معرض تابش مستقیم اشعه ماورا بنفش قرار گرفته تا فرایند اکسیداسیون نوری اتفاق بیوفتد. در این مرحله میکروب زدایی نیز اتفاق می افتد. آخرین مرحله، فیلتراسیون در دیونایزر است. در این مرحله آب هنگام خروج از دستگاه دیونایزر، از یک فیلر غشایی یو اف گذشته که در این مرحله هرگونه آنزیم و ذرات باردار پاک شده و آماده مصرف توسط صنایع می باشد. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که در صورت عدم استفاده سریع از آب خروجی از دستگاه، آب فوق خالص گاز های مختلف هوا را جذب و خلوص خود را از دست می دهد.

خرید تصفیه آب صنعتی تبریز

اما در این قسمت یک مرکز مطمئن برای دیونایز کردن را به شما پیشنهاد خواهیم کرد. تصفیه گستر پینار به عنوان یکی از مورد اعتمادترین مراکز فروش تصفیه آب در تبریز، می تواند بهترین انتخاب شما برای باشد. این شرکت با سابقه طولانی در زمینه فروش انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی، تبدیل به یکی از شرکت های پیشرو در این زمینه شده است. در این مقاله به دیونایزر های آزمایشگاهی مرند پرداختیم و با این نوع دستگاه خالص سازی آب آشنا شدیم. شما می توانید با مراجعه به سایت پینار، به راحتی این نوع دستگاه های تصفیه آب را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *