معنویات

دستگاه تصفیه آب در ارومیه

دستگاه تصفیه آب ارومیه

آشنایی با دستگاه تصفیه آب در ارومیه

امروزه وجود دستگاه تصفیه آب در ارومیه، یکی از نیازهای خانه ها و صنایع می باشد. تصفیه آب به فیلتر کردن آب از انواع املاح موجود در آن گفته می شود. این تصفیه می تواند هم برای آب شرب و  هم برای مصرف شست و شو باشد. مواردی مانند تصفیه آب دریا به وسیله دستگاه های آب شیرین کن صنعتی و نیمه صنعتی صورت می پذیرد. در شهرها مکانیزم تصفیه آب خانگی با استفاده از تزریق کلر در آب های زیر زمینی و عبور دادن آن از دیواره های شن و ماسه تکمیل می شود. به علت وجود املاحی که با تصفیه عادی آب از بین نمی روند مانند  آلومینیوم و نیترات وجود یک دستگاه تصفیه آب در ارومیه خانگی یا صنعتی که قابلیت حذف نیترات را داشته باشد ضروری است.

تصفیه آبنحوه کار دستگاه تصفیه آب

نصب یک دستگاه تصفیه آب با مکانیزم اسمز ریورس در مسیر لوله آب شهری در منزل موجب تولید آب آشامیدنی سالم می شود. برخی از دستگاه های تصفیه آب طی چند مرحله عمل تصفیه را انجام می دهند، که عبارتند از:

  • در این مرحله حذف املاح درشت و رسوبات احتمالی انجام می گیرد.
  • در مرحله 2 کلر اب حدف می شود.
  • در مرحله3 کلرامین از بین می رود.
  • تمام املاح مضری که در آب وجود دارند از بین می روند.
  • در مرحله 5 بو و طعم آب متعادل می شود. ( شیرین سازی)
  • در اینجا املاحی که برای انسان مفید هستند به آب بازگردانده می شوند.
  • مرحله آخر عملکرد قلیایی نمودن آب آشامیدنی است.

از سوی دیگر برای دستگاه تصفیه آب به صورت صنعتی که در صنایع برای خنک کردن تجهیزات خنک کننده و در کارخانه ها  استفاده می کنند، نیاز به نصب دستگاه های تصفیه آب صنعتی می باشد.

نصب دستگاه تصفیه آب در ارومیه

برای نصب یک دستگاه تصفیه آب در ارومیه، در تصفیه خانه‌های صنعتی از کلر که تنها برخی باکتری ها را تصفیه می کند، استفاده می شود. در این حالت کلر که خود سمی است در آب می ماند. به همین منظور استفاده از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی یا صنعتی در مقیاس بزرگ بهره می گیرند. در شهر ارومیه مرکز آذربایجان غربی به علت افت سطح آب های زیر زمینی و همین طور دریاچه ارومیه، آب تصفیه شده ورودی به لوله ها حامل برخی املاح خاص هستند. در این شرایط نصب و راه اندازی یک دستگاه تصفیه آب در ارومیه کار بسیار مفیدی خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *